Navigatie

Vrijblijvende offerte ontvangen?

×

Waar bent u naar opzoek?

Vul hier onder uw zoekterm in.

Home / Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wij hebben de meest gestelde vragen op een rij gezet voor ZZP-ers die bemiddelt worden door een uitzendbureau waarvoor ZZPsupport, supporter van ZZP, de administratie uitvoert.

ZZP-ers

Hoe wordt de hoogte van mijn tarief bepaald?

Om te bepalen wat je tarief is dat de opdrachtgever betaald aan ZPPsupport stem jij met het bemiddelende uitzendbureau jouw tarief af. Dit is altijd een all-inclusive tarief. Reiskosten o.i.d. worden niet apart gefactureerd. Hou hier dus rekening mee bij het bepalen van je tarief.

Door de bemiddeling door het uitzendbureau en de administratie door ZZPsupport wordt je tarief verhoogd voordat het naar de opdrachtgever gaat.

Wanneer wordt mijn factuur betaald?

Je gewerkte uren moeten voor woensdagmiddag 12:00 uur goedgekeurd worden door de opdrachtgever. Op woensdagmiddag gaan wij dan alle goedgekeurde uren verwerken in ons systeem en sturen wij de factuur naar de opdrachtgever.

Na afloop van de periode (week 1-4, week 5-9, enzovoort) krijg je in de week opvolgend (week 5, week 9, enzovoorts) van ZZPsupport een creditfactuur. De week aansluitend (week 6, week 10, enzovoorts) krijg jij dan automatisch de door ons aangemaakte creditfactuur uitbetaald op donderdag.

Het kan per bank verschillen wanneer de betaling wordt bijgeschreven. Wij bankieren bij de ING bank. Heb je bij hen een rekening, dan heb je het geld snel op je rekening staan. Meestal staat het geld dezelfde of uiterlijk de volgende dag op je bankrekening als je een andere bank hebt.

Loop ik financiële risico's?

Wanneer je bemiddelt wordt door een uitzendbureau dat via ZZPsupport de administratie voert loop je minimaal risico op het niet uitbetaald krijgen van je gewerkte uren. We hebben een gesloten systeem via ons OnlineUUR registratiesysteem.

Jij voert de door jou gewerkte uren in in het OnlineUUR systeem. Vervolgens keurt de opdrachtgever die uren goed en betaald de factuur aan ZZPsupport. Jij krijgt eens per vier weken automatisch jouw factuur door ZZPsupport betaald. Ook als de opdrachtgever de factuur aan ZZPsupport nog niet heeft betaald.

Het risico dat je loopt is dat ZZPsupport de bemiddeling stopt, omdat jij je verzekeringen of iets dergelijks niet op orde hebt of je belastingen als ZZP-er niet betaald. Jij hebt daar dus zelf invloed op.

Welke faciliteiten kan ik gebruiken van de opdrachtgever?

Als ZZP-er dien je over eigen middelen te beschikken. Je hebt je eigen bedrijfskleding en ook je eigen vervoer en gereedschap dat je gebruikt op de opdracht. Gebruik jij het gereedschap van de opdrachtgever en werk je in zijn kleding of rij je in zijn vervoersmiddel dan ben je voor de Belastingdienst geen ZZP-er en wil ZZPsupport jou niet bemiddelen naar een opdracht.

Zodra ZZPsupport constateert dat je wel gebruik maakt van het gereedschap of in de kleding van de opdrachtgever loopt of andere verwijtbare zaken doet die kunnen wijzen op een verkapt loondienstverband, dan heeft ZZPsupport het recht om met onmiddellijke ingang de bemiddeling te stoppen. Dit kun je ook lezen in onze algemene voorwaarden.

Hoe kan ik een document digitaal ondertekenen?

Je krijgt van ZZPsupport een mail met daarin een link waarmee je het document kunt bekijken en ondertekenen. Als je op de link klikt kan je gevraagd worden om eerst in te loggen in het OnlineUUR portaal van je bemiddelingsbureau. De inlogcodes heb je van ons ontvangen op de dag dat je opdracht is ingegaan. Als je het document hebt gelezen vul je de 4-letterige code in. Die code vind je in dezelfde mail als waar de link in staat. Let op dat je niet het document-Id nummer invoert, want dat is geen geldige code.

Intermediairs

Hoe wordt het tarief bepaald dat de opdrachtgever betaald?

De ZZP-er heeft een eigen tarief. Let op: dit is een all-inclusive tarief (zie veel gestelde vragen ZZP-er). De intermediair heeft een opslag voor de bemiddeling en ZZPsupport rekent een klein bedrag per verwerkt uur voor de administratie. Uiteindelijk bepaald de opdrachtgever of hij dat tarief wil betalen voor de diensten van de ZZP-er.

Wanneer kan de ZZP-er starten bij de opdrachtgever?

Voordat een ZZP-er bemiddelt wordt moet hij / zij alle wettelijk verplichte documenten ondertekent hebben en kunnen aantonen dat hij daadwerkelijk een ZZP-er is. Dit doet hij door een recente KvK inschrijving te overleggen, een kopie van zijn arbeidsongeschiktheidsverzekering met recent betaalbewijs in te leveren, een recente WKA-verklaring af te geven en waar nodig ook een VOG of VCA en uiteraard een kopie van het identiteitsbewijs in te leveren bij ZZPsupport.

Zonder deze documenten laten wij een ZZP-er niet een opdracht aanvaarden en via ZZPsupport de administratie verzorgen.

Als in praktijk blijkt dat de ZZP-er toch start als de documenten nog niet op orde zijn, dan is ZZPsupport in dat geval niet aansprakelijk voor niet te declareren uren of ongevallen of wat dan ook maar.

Wat moet ik zelf financieren als ik samenwerk met een uitzendbureau backoffice?

Vaak draag je zelf alleen de kosten voor je (online) marketing waaronder een website en de aanschaf van digitale middelen om je werk te doen (laptop / telefoon). Tevens kun je kiezen voor abonnementen op diverse vacaturebanken of LinkedIn die je ondersteunen bij de werving van ZZP-ers. Meer opstart kosten heb je doorgaans niet.

Kies je er voor om samen te werken met een uitzendbureau backoffice? Dan hoef je niets voor te financieren en hoef je ook geen kosten te maken voor het innen van (niet betaalde) facturen. Daarnaast heb je geen kosten voor certificeringen, verzekeringen, lidmaatschappen voor brancheorganisaties en dure verloningssoftware. Dat zijn allemaal kosten voor je backoffice en dus niet voor jou.

Welke support kan ik verwachten bij nieuwe wet- en regelgeving van mijn uitzendbureau backoffice?

Je mag verwachten van je backoffice dat zij je ondersteunen bij de diverse HR-vraagstukken waar jij in de praktijk mee te maken krijgt. Als er nieuwe wet- en regelgeving is dan mag je er vanuit gaan dat je proactief door ons geïnformeerd wordt. ZZPsupport organiseert seminars en stuurt nieuwsbrieven om hier uiting aan te geven en je informeren.